Nieuwe Hut in Waterrijk

dinsdag, februari 13, 2007

We hebben deze maandag een ERG goede sessie gehad met de architect. De aanleiding waren natuurlijk de opmerkingen van de Welstand op ons ontwerp. Uiteindelijk hebben we dan toch de symetrie los gelaten (...nadat we, onder voorwaarden, dat juist mochten vasthouden). Waarom? De hoofdreden ligt eigenlijk bij de ramen van de slaapkamers aan de linkerkant van het huis. Het dak van de uitbouw zit gewoon erg in de weg. ALS we niet naar de praktische kant kijken maar alleen naar de architectonische aspecten, dan is het zo opgelost: hup, ramen weg of kleiner bij de slaapkamers. Tja, en dat willen we ook niet, wij willen juist grote ramen in de slaapkamers.

De architect kwam met het listige voorstel om de uitbouw aan de linkerkant een plat dak te geven en deze niet 3m naar 2m breed te maken. De uitbouw aan de rechterkant (die dus geen 'raamprobleem' veroorzaakt) zou dan 4m breed worden (ipv 3m). Dit platte dak is dan een soort balkon (boven op de werkkamer), met openslaande deuren naar de twee slaapkamers van de kinderen. DAT gaf ons nu ook de mogelijkheid om de (oude wens) van een 'omloop' te realiseren! Deze omloop begint boven de werkkamer en loopt de hoek om voorlangs onze slaapkamer. Prachtig!

Deze week worden de tekeningen netjes uitgewerkt en komen natuurlijk ook in de Blog. Hieronder staan alvast de schetsjes die we maandag hebben gemaakt:


De consequenties voor de indeling van de begane grond:



O ja, de vorm van de voordeur hebben we losgelaten en er eentje gekozen die beter bij de vorm/stijl van het huis past.... ONZE stijl.

3 Comments:

  • Ik vind dat balkon met de openslaande deuren eigenlijk veel leuker. Jullie huis ziet er echt beeldschoon uit. Dan denk ik, ik wil mijn huis ook verbouwen. De plattegrond boven zal dus niet veel veranderen. Veel succes, ik ben een beetje jaloers maar leef heel veel met jullie mee.

    By Anonymous Anoniem, at 16 feb 2007, 01:24:00  

  • Lieve mensen, Wij zijn wild enthousiast over dit nieuwe ontwerp. Ja, we zijn het met Petra eens: het is NOG leuker dan het vorige, speelser. Ik kan me voorstellen dat jullie nu echt dik tevreden zijn. Is er nu toch nog een kans dat het afgekeurd wordt?? Nee, toch? Wanneer mnoeten jullie weer naar die betweters toe?

    By Anonymous Anoniem, at 16 feb 2007, 09:55:00  

  • Ha die Theo,Ik kreeg de link naar dit van Marianne en dacht ga eens kijken. Wat een gaaf huis wordt het!!!! Ik ga vaker kijken hoe het verder gaat.
    Simone

    By Blogger Unknown, at 17 feb 2007, 16:58:00  

Een reactie posten

<< Home