Nieuwe Hut in Waterrijk

zaterdag, februari 28, 2009

Deze week is dan ook eindelijk een forse fout in het metselwerk boven de (hoek) keukenramen hersteld.

Het was niet zo zeer een fout van de metselaar, maar meer van de ontwerpers van Livingstone. De stalen dragende constructie, die boven de keukenramen zit en een geheel vormt met de constructie van het balkon, was niet goed. Op de eerste foto kan je zien wat het gevolg was: een grote opening boven de ramen en een rollaag die (dus) te hoog zat. De ramen lijken zo als het ware verbaasd te kijken...


Na heel veel gedoe en discussie hoe we dit het beste konden oplossen, is er uiteindelijk een listige oplossing gevonden - die onzichtbaar is. Een extra stalen kooi is nu achter de stenen aangebracht. Daarna konden een aantal van de reeds gemetselde stenen (voorzichtig) worden weggehaald. Probleem was natuurlijk dat het reeds een dragend geheel was geworden. Oeps! de achtergevel leunt er op!


Zo is het nu geworden, alleen nog voegen. De voegert komt pas over twee tot drie weken... (het is een drukke man).

2 Comments:

  • OK, natuurlijk is mijn eerste commentaar dat de bakstenen een andere kleur lijken te hebben. Ik neem aan dat dat niet zo is.

    Dus kennelijk heb je ook oenen in Nederland en niet alleenmaar hier die de huizen ontwerpen. Wij hadden nl een kamer die een plafond van 5ft hoogte had (dat is dus minder dan 2m. De architect had dat zo ontworpen.

    En trouwens ik verwacht minstens elke paar dagen foto's (binnen en buiten), dus vakantie houden moet je maar vergeten.

    By Blogger Petra, at 28 feb 2009, 20:09:00  

  • Wie is eigenlijk de slimmerik die deze fout heeft ontdekt? Jullie? De aannnemer? Of toch Livingstone zelf? Eerlijkgezegd was het ons niet opgevallen en nu nog heb ik moeite om me te herinneren hoe het er eerst uitzag.

    Hoe komt het toch dat ik ineens moet denken aan het zelfgebouwde huis van je overgrootvader in Zuid Afrika, dat de bijnaam kreeg :"Achterover". Overigens kreeg zijn eerste huis de bijnaam : "Scheefgelegen". Ik bedoel maar......

    By Blogger pap en mam, at 1 mrt 2009, 00:30:00  

Een reactie posten

<< Home